dinsdag 6 januari 2015

Jobaanbieding ?

Het leven kan soms vreemde wendingen nemen. Net nu ik de beslissing genomen heb om terug te gaan studeren, word ik gecontacteerd door een bedrijf met een werkaanbod.

Een kleine achtergrond met betrekking tot dit gebeuren : ik had bij dit bedrijf enkele maanden geleden een sollicitatieprocedure doorlopen. De eerste gesprekken waren positief. Enkel het allerlaatste gesprek, wat ik voerde met een regioverantwoordelijke, liep naar mijn gevoel absoluut niet goed. Na dit gesprek had ik een onaangenaam gevoel en mijn plannen om bij dit bedrijf aan de slag te kunnen werden dan ook opgeborgen.

Tot mijn verbazing ben ik vandaag toch gecontacteerd, om volgende week donderdag een gesprek te voeren met betrekking tot een contract.

Omdat het hier om een betrekking als commercieel adviseur bij een bank gaat, zou ik mij volgens de Belgische wet wel moeten bekwamen in het bank- en verzekeringswezen, en hiervoor een opleiding moeten afronden (en slagen) binnen een periode van 1 jaar.

Op zich zou dit wel moeten lukken natuurlijk. Indien ik een bachelor zou gaan studeren, zou een dergelijke cursus ook tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren. 

Het is echter wel toevallig dat net nu ik beslis voor verpleegkunde te gaan, ik door deze mensen gebeld word. Opnieuw een dilemma. Toch het ingeslagen pad verder betreden, of het zekere voor het onzekere nemen en mikken op deze baan ... Wat is wijsheid ?

Verder werd ik ook nog door een andere firma (firma B) waarbij ik in december solliciteerde, gecontacteerd om op gesprek te komen. Hiervoor heb ik vrijdag een afspraak geregeld.

Ik heb gelukkig pas volgende week donderdag het gesprek bij de bank, dus met wat geluk heb ik tegen dan een duidelijk beeld met betrekking tot de mogelijkheden bij firma B.

Alhoewel het lijkt dat solliciteren mij niet al te moeilijk afgaat, ben ik toch angstig om een afbieding af te slaan... Is het in deze slechte economische tijden wel verstandig om te gokken dat er wel iets anders uit de bus komt, dat bedrijf B mij de aanbieding van mijn dromen zal doen, of dat een opleiding verpleegkunde helemaal mijn ding zal zijn ?

Nieuwe vragen, nieuwe onzekerheden... Tijd om rustig alle voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. Een ding is zeker. Het worden spannende weken / maanden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten