woensdag 7 januari 2015

Twijfel

Na het telefoontje van de bank gisteren slaat vandaag de twijfel toe, en ben ik verrast over hoe weinig vertrouwen ik nog heb in de eerlijkheid van werkgevers, na het gebeurde bij mijn huidige firma.

Allerlei vragen spoken door mijn hoofd. Een van deze vragen, dat waarschijnlijk absurd gevonden zal worden door anderen die deze entry lezen, is : wat als ik een arbeidsovereenkomst teken, en zij deze verbreken voor aanvang van het werk.

'Waarom zouden ze dit doen ?', denkt een normaal mens vast. Wel, ik kan pas in dienst treden op 1 juli 2015. Niets houdt hen tegen te zoeken naar een even geschikt of beter kandidaat die sneller in dienst zou kunnen treden... 

Er is vast geen reden om op zo'n manier na te denken over de zaken, maar toch speelt dit gegeven nu in mijn hoofd. I have nothing to lose, natuurlijk. En ontslag bij mijn huidige firma volgt toch. Maar toch.

Verder heb ik angst dat ik de functie niet aan zal kunnen, dat ik de materie die men moet leren om conform wetgeving bij een bank te kunnen werken niet onder de knie zal krijgen... 

Het blijft belangrijk in mij achterhoofd te houden dat ik niks te verliezen heb... Hopelijk vind ik het vertrouwen in mijzelf en in anderen terug om toch een goede beslissing te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten